پس از آزمایش سال پیش، یوتیوب اکنون در حال گسترش سامانه پیامرسانی درونبرنامهای تازهای است. هدفش این است که به افراد اجازه دهد «مستقیماً در خود یوتیوب درباره ویدیوهای محبوبشان با هم گپ بزنند».
پس از فعال شدن، در گوشه بالا و راست برنامه یوتیوب، نماد پیامرسانی تازهای دیده میشود. این سامانه به شما امکان میدهد ویدیوها، شمارهها (Shorts) یا پخش زنده را به اشتراک بگذارید و گفتگوی دونفره داشته باشید.
نکته باریک این قابلیت این است که شما تنها پس از دعوت کردن دیگری با یک پیوند میتوانید با او گپ بزنید. آن پیوند دعوتنامه (که ۷ روز اعتبار دارد) باید از راه یک سکوی چت دیگر فرستاده شود. این سامانه طوری ساخته شده که به شما اجازه میدهد با دوستان و خانوادهای که از پیش میشناسید گفتگو کنید، نه با مخاطبان گسترده یوتیوب.
یوتیوب در آزمایش پارسال گفت که این «یکی از خواستههای اصلی کاربران» بوده و چیزی است که پیش از حذف شدن در سال ۲۰۱۹، آن را ارائه میداد.
پس از آنکه گیرنده روی آن پیوند کلیک کرد، باید گزینه «اجازه پیام» یا «نه الان» را برگزیند. این ویژگی، بخش پیامرسانی یوتیوب را کمی محدودتر کرده و آن را تنها بر اشتراک ویدیو متمرکز میسازد. همچنین، پیوندهای ویدیوی منتشرنشده (unlisted) را میتوان به اشتراک گذاشت، ولی ویدیوهای خصوصی را نه.
پیامرسانی در یوتیوب تنها برای کاربران ۱۸ سال و بالاتر در دسترس است و «دستورالعملهای انجمن برای همه محتوای به اشتراکگذاشته شده و پیامها اعمال میشود». پیامها را میتوان پس از ارسال نیز حذف کرد، همچنین قابلیت مسدود کردن کاربران از ارسال دوباره پیام و گزارش گفتگوها وجود دارد.
به جز سامانه دعوتنامه، این یک قابلیت گپ ساده است. هنگام تماشای ویدیو، باز کردن منوی اشتراکگذاری، مخاطبان دردسترس را نشان میدهد. برنامه یوتیوب همچنین هنگام دریافت پیام تازه، اعلان میفرستد.
یوتیوب آزمایش این قابلیت را در نوامبر سال پیش در سراسر اروپا آغاز کرد. پیامرسانی اکنون برای کاربران یوتیوب در آمریکا، بریتانیا، برزیل و سنگاپور در حال ارائه است.
منبع: دیجی لود/9to5google
دیجی لود | فروشگاه اینترنتی دیجی لود |







